26 Gambar Istiadat Persandingan TMJ & Che Puan Khaleeda Bustamam


26 Gambar Istiadat Persandingan TMJ & Che' Puan Khaleeda Bustamam

Sekitar Majlis Istiadat Persandingan Pengantin Diraja, DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tengku Mahkota Johor dan Che Puan Khaleeda Binti Bustamam di Istana Besar Johor Bahru pada 8 November 2014.



























Majlis persandingan bermula pada pukul 9.20 malam dengan keberangkatan masuk Sultan Johor, Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar dan Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah.

Ini diikuti dengan keberangkatan masuk Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah dan isteri Paduka Seri Baginda Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha; dan Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Pahang, Sultanah Hajah Kalsom.

Seterusnya, Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong dan isteri, Ho Ching dilihat melangkah masuk ke dalam dewan diikuti oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak serta Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Norainee Abdul Rahman.

Antara yang turut hadir Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein, Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S Subramaniam dan Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa.

Juga hadir bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi dan isteri Tun Jeanne Abdullah.

Selamat pengantin baru Tunku Mahkota Johor.

Allah peliharakan Sultan, berikan dia segala kehormatan, sihat dan ria, kekal dan makmur, luaskan kuasa, menaungkan kami, rakyat dipimpini berzaman lg, dengan merdeka bersatu hati, Allah berkati Johor, Allah selamatkan Sultan! LUASKAN KUASAMU TMJ!

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

Top Post Ad


Below Post Ad